Längs kusten mot Nazca

 
 
Lima
 
Min enda egentliga plan i Peru var att besöka Nazca och se geoglyferna där. Nu kom det att bli mycket mer göra än så i Peru men mer om det senare. Först, efter att ha hängt i Lima i tre dagar begav jag mig mot Paracas med dessa fyra fina medresenärer. Efter Johannas visdomsord om att börja resan med att ta det lugnt i minst en vecka var Paracas enda alternativa chill-stranden på väg mot Nazca. Brände mig i solen första dagen så strandhänget blev mer kulinariska upplevelserhäng. Sen blev både jag och Lauri lite magsjuka av en inte så färsk chevice sen fanns det inte så mycket mer att göra i Paracas så vi åkte vidare till Nazca redan efter tre dagar.
 
 
 
 
 
Nazca var roligare, speciellt för mig som aldrig har varit i en riktig öken. Ja, det var megavarmt och sandigt. Om man inte vill spendera 100 dollar på att flyga över området kan man som vi, jag och Lauri, ekoturista genom att lifta sig runt till lite olika utkikstorn/berg från vilka man har utsikt över en del häftiga geoglyfer. Mäktigt.
 

Trädet
 
Ufo landningsbana
 
Händerna
 
 

Kommentarer
Postat av: jojo

Gulle gulle du! Vill ju bara se mer mer mer :)

2015-02-15 @ 11:44:09
Postat av: Nina

Nice! Gorgeous pictures. Tell us more! What's the story on the markings in the sand? Sjuk intressant!

2015-02-23 @ 00:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0