Roadtrip 2 Addo

                            
Efter en vecka i stan var det dags att röra på sig. Jag ville se djur och Rob ville dricka vin. Jag ville såklart också dricka vin och Robert blev övertalad om att elefanter är coola. Så vi hyrde en liten knallblå KIA och drog österut.
Upplägget, Addo nationalpark någon gång de närmaste dagarna annars, just cruising.
               
Sydafrikas vyer är mäktiga. Vart man än tittar så är allt fantastiskt vackert. Berg, hav, torrt gräs, vinodlingar, stäpp om vartannat. Ett strandstopp, 2 vingårdar och flertalet fotosessionsstopp och 8 timmars körning  hamnade vi till slut i Swellendam, ca 20 mil öster om CT.
               
Andra dagen körde vi en vända norrut till Cango caves och kollade in coola droppstensformationer. Det började regna, det enda regnet på 4 veckor, så turen över Garden route (en kuststräcka i söder) passerades förbi i all hast. Vi körde vidare till Jefferys bay och sov där i inväntan på D Addo-day.
                
Jag är så trött, har pluggat hela dagen (nästan) Har kommit lite ur plugg-gängorna efter långsemestern så allt går trögt och långsamt. Orkar inte skriva mer om Addo utom att det var FANTASTISKT. Låter bilderna tala för sig själv och säger bara Babar rules but Dumbo is tha shit.
Gonattkram till er


Kommentarer
Postat av: Rebecca Melvinsson

Hej Malin! Först nu fann jag ut att du hade en blogg som gick att kika på så jag har snabb-uppdaterat mig på vad du har varit med om och det ser ju hur härligt ut som helst. Ska bli kul att se mer. När drar ni till Sri lanka? Jag får väl hålla utkik på den här bloggen så ser jag. Massa kramar

2010-02-19 @ 13:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0